Sidor

söndag, juni 22, 2014

Midsommarhelgen

Midsommardagarna erbjöd ingen värme vädermässigt. Vi började midsommaraftonen med att göra en midsommarkrans. Iklädda fleece/jacka gick vi och plockade lite blommor. Jag band kransen och lillan var nöjd. Jag hann få nått foto på henne i den innan hon inte ville ha den mer.
Samma tjej, samma ställe, samma klänning. Olika år. Olika väder.
Vi satt på altanen och när solen kikade fram bakom molnen var det riktigt behagligt men när den försvann kändes det lite som om någon öppnat frysen. (Kallt.) Vi envisades ändå med att äta en sillunch ute. (Lillan fick korv och grabben hamburgare.) Det kände som midsommar i alla fall, jag äter varken sill eller dricker en snaps någon annan dag på året. Så nu var det gjort. :)
I år hade jag inte gjort någon sill själv, det blev en liten burk "midsommarsill" lagom för två.
Lillan fick en midsommarpresent. Vilket är en ursäkt för att få ge henne en väldigt efterlängtad docka så det blir något nytt roligt att leka med mitt på året. Annars är ju allt koncentrerat till december.
Så gjorde vi inte så mycket och sen på kvällen grillade vi och åt i uterummet, där vi sedan såg en film.

Igår var vi på 40-års kalas och åt smörgåstårta och desserttårta. Syrran kom sedan hem till oss med mat och fixade (förutom köttet som Micke fick grilla tills gasen tog slut). En god helg i gott sällskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar