Sidor

tisdag, oktober 28, 2014

Kärlek och kaffe

Jag minns inte vart jag hittade denna bild.
Men så här får det stå på griffeltavlan i veckan.

Tisdag, veckans värsta dag att ta sig upp. Dottern hade stora problem igår. Jag försökte väcka henne men hon somnade om direkt. Så eftersom jag skulle plugga och hon inte stör mig i det när hon sover fick hon lite sovmorgon och äta frukost hemma. Åka till dagiset efter nio istället.
Det känns väldigt lyxigt att kunna göra så. Om jag skulle till jobbet så hade jag istället varit tvungen att klä på henne sovande och köra ett trött barn (som troligtvis gråter lite också) till förskolan. Men det slapp jag eftersom jag inte hade någon speciell tid att passa.

Tisdagar är det istället jag som är trött. Kaffe behövs helt klart.
Skönt att veckans mat är planerad med hjälp av Linas matkasse (jag håller fortfarande på med att utvärdera min originalkasse).

Igår: Bräckt picknickbog med höstens rotfrukter, ädelostsås och päron, Banana cream pie och lite ost och kex (Vi hade två av mina bästa vänner på besök.)
Tisdag: Spättarullader med crème fraiche och dillstekt blomkål
Onsdag: Rester
Torsdag: Kalkonfärsbullar i kokosmjölk med ingefära och koriander
Fredag: Sushi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar