Sidor

söndag, augusti 16, 2015

Söndag

Söndag - vilodagen.
Det betyder klippa gräset, köra tvättmaskin, städa huset och så fotbollsträning för lillan. Veckans mat ska planeras och så ska jag handla. Men i höst blir det matkasse varannan vecka när maken är hemma. Jag ger mig själv en paus i matplaneringen och hoppas att vi hittar nya favoriter.

I veckan har jag börjat min praktik på heltid (egentligen börjar den på måndag men jag tjuvstartar en vecka tidigare så att jag har en vecka tillgodo), knåpat sockerblommor och haft säsongsstart med me&i. En fullproppad vecka med andra ord men rolig.

När dottern lagt sig har jag satt mig och gjort sockerblommor eller dekorerat dem med strössel. Det har varit lite väl lite sömn i veckan men inatt sov jag lite extra istället. Jag har känt att det är otroligt roligt att pyssla samtidigt som jag har lyssnat på en ljudbok på Storytel.
Jag lyssnar på den på jobbet när jag är ensam så känner jag mig inte ensam. Just nu är det "Analfabeten som kunde räkna", riktigt trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar