Sidor

onsdag, mars 01, 2006

En riktig kvinna

Jag har blivit en riktig kvinna nu. Glöm det där med att få mens - här snackar vi skor. Dom har aldrig intresserat mig tidigare. Istället har det varit ett nödvändigt ont att köpa ett nytt par när de man har börjat läcka in vatten för att sulan gått sönder efter flera års trampande. Sen köpte jag nått par finskor också för att få tyst på min kompis som påpekade att skorna jag slängt på mig i sista minuten inte alls passar till klänning t. ex. (Tänk långklänning och dr. martens). Jag läste i Cosmopolitan eller Elle att medelkvinnan äger 21 par skor, det kan ju inte vara möjligt jag som bara äger fyra-fem tänkte jag.
Men nu har jag alltså börjat att intressera mig. Faktum är att jag köpt skor för flera år sedan i juli. Det började med att jag åkte till Kina. På marknaden i Shanghai fanns mängder av roliga skor och piratkopior, dessutom är jag faktiskt bra på att pruta har det visat sig. Så med mig hem i resväskan hade jag fem par nya skor.
Sedan blev jag så förtjust i ett par röda pumps på Tradera och när jag vunnit auktionen fick jag dåligt samvete att jag betalat så mycket för ett par pumps.
Så då blev jag tvungen att beställa ett par vettiga promenadskor också.
Skorean här efter jul resulterade i ett par söta vinröda skor med paljetter. Kort därefter kände jag att det behövdes ett par svarta skor med häl för att se riktigt proper ut på konstmässan.
För någon vecka sedan gick jag in och provade de där stövlarna jag kikat på genom fönstret i flera veckors tid. De visade sig matcha min väska och eftersom jag inte har några stövlar (och därför inte kan ha kjol om det inte är 20 grader varmt minst) så var jag ju tvungen att köpa dem!
Vart ska det sluta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar