Sidor

tisdag, november 14, 2006

Ge en oscar till Kate

Umeborna säger så här om fotbollsgalan. ”Undrar hur det känns att ta emot pris när man vet att man inte är den bästa?”. Jag har förstås noll koll vad dom pratar om men tydligen är det en tjej som fått pris för bästa fotboll-någonting, men egentligen är det den där Martha som är den bästa fotbolls-någonting. Men hon var visst inte ens nominerad här i Sverige. Däremot så är hon nominerad till världens bästa sån där. Tja, jag vet inte.
Men det måste vara lite som när Spanien inte hade Pedro Almodovars film som bidrag till oscarsgalan. Fotbollsvärlden kanske tänker att svenskarna måste vara helt knasiga.

På tal om oscarsgalan så såg jag på tv och då sa Hans Viklund att Ben Affleck var storfavorit till oscarsgalan. Vad har hänt med världen? Hans tyckte att man borde skicka Bens andra filmer till juryn, till exempel ”Daredevil” och framför allt ”Gigli” för att påminna dem om hur kass han är. Ja, Hans jag håller med! En oscar till Ben som ju redan har en för ”Good Will Hunting”. Jag protesterar!

Men någon som borde få en oscar är Kate Winslet. Hon har varit nominerad hela tre gånger och har aldrig medverkat i skitfilmer som de två jag nämnde ovan. I och för sig tyckte jag att ”Iris” var en trist film, men det är jag som inte tycker om drama. Kate var i alla fall lika duktig skådis som vanligt även i den filmen. Så då hör ni det! Ingen oscar till Ben Affleck men gärna en till Kate Winslet.
Hon dessutom en kvinna som tydligen äger några klänningar jag inte skulle ha något emot att ha i min garderob:
Den röda klänningen från tidigare oscarsgala
Denna gröna med glitterblommor
Den lila med långa glittersnören!Se där, från tråkig fotboll till festblåsor på några rader...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar