Sidor

onsdag, februari 27, 2008

I väntan på den andra systern Boleyn

Natalie Portman och Scarlet Johansson minglar med kungligheter, går på premiärer och ger intervjuer för att marknadsföra filmen.

Snart kommer en film som heter "Den andra systern Boleyn" men Natalie Portman, Scarlett Johansson och Eric Bana i huvudrollerna. Jag ser verkligen fram emot den men jag har ingen aning om när den kommer på bio. Den har just haft premiär i USA. Filmen är baserad på Philippa Gregorys bok med samma namn. Tyvärr är boken lite svår att få tag på, uppföljarna "I drottningens närhet" och "Jungfruns älskare" finns men inte första boken. Jag hade beställt en pocketvariant med filmomslag men releasen blev uppskjuten till hösten, så nu tror jag faktiskt att jag ska kolla in läget på biblioteket.
Boken ska handla om Anne Boleyns syster som var kungens älskarinna innan han blev kär i Anne och gifte sig med henne. Vilket kanske var tur för henne, Henrik den åttonde var ju inte särskilt hälsosam för sina stackars fruar. Natalie Portman spelar Anne vilket gör att Scarlett har huvudrollen, men jag tror ändå att det är Natalies skådespelarinsats som man kommer att komma ihåg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar