Sidor

måndag, september 07, 2009

Årets Blossa glögg

Nu har jag beställt glögg, årets Blossa glögg med smak av citrus.

Förra årets var slut när jag skulle handla så det blev ett trepack med småflaskor där förra årets finns med att provsmaka. Första julen Micke och jag dejtade hade jag köpt ett sånt där fempack med småflaskor. Så ibland värmde vi upp en liten flaska och myste med var sin varm kopp. Han med nötter och russin, jag utan. Oftast slutade det med att jag lät Micke dricka upp min kopp också eftersom jag inte gillade den (den där enbär minns jag var särskilt dålig). Vissa smaker tyckte ingen av oss om och jag undrar om det inte är så att det fortfarande finns kvar en av de där småflaskorna för att julen tog slut innan vi hann provsmaka alla...
Hjortronglöggen (2005) gillade jag i alla fall, så det ska bli kul att provsmaka blåbärsglöggen (förra året) också. Sen så kan vi kanske bjuda på lite citrusglögg på julafton.

Vill du också beställa glögg? Då kan du förhandsboka här:
bokablossa.nu

1 kommentar: