Sidor

måndag, oktober 12, 2009

Oktober

Oktober - månaden då skilsmässoantalet är som högst. Man räknar med att omkring 2000 svenska kärlekspar väljer att bryta upp sitt äktenskap denna månad.
Först har man haft semester och insett att man inte har det så bra ihop, för om man inte har det bra på semestern när man får umgås som mest - när har man det bra ihop? Så kämpar man på någon månad till och lämnar in ansökan i oktober.

Fast det finns förstås ljuspunkter också!
Oktober är mörk och det är mysigt med tända ljus men framför allt så är det ju Halloween månaden!!! :)Men en sak ska jag säga er!
I år SKA JAG HA EN PUMPA.Maken har lovat att jag ska få en av honom, förra året körde vi runt till alla butiker i jakt efter en pumpa och ALLA hade slut - så i år köper vi nog en lite innan halloweenhelgen. De hade några stora på Ica men än kanske det är lite väl tidigt att köpa den. Hur som helst så ska jag prova göra pumpkin pie.
Säljarna från amerika kontoret bjöd på det förra året och jag tyckte att det var ganska god och jul-liknande smak på härligheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar