Sidor

måndag, december 06, 2010

Primer på golvet

Go vänner, jag har för er bakom ljuset.
Jag skulle ju överraska maken med att mycket mer var klart i uterummet än han tror. Numera kör jag med direktpublicering på fb så det är rätt stor risk att han skulle se det om jag avlöjade något här.
Så därför låtsades jag att tapetseringen inte blev riktigt klart i helgen, men egentligen var det klart onsdag samma vecka som han åkte.

Torsdagen roade jag mig med att städa, slänga ut saker, dammsuga och rolla på "primer".En blå vätska som späddes med vatten och inte såg det minsta miljövänlig ut. Men tydligen var det nödvändigt för att få bättre vidhäftning när jag skulle spackla.Lite ojämnheter i betongsulan fanns mot främre dörren. Fast de är inte så stora att de syns på bild, däremot skulle nog golvet ta skada om det inte jämnades till.Så på fredagen blandades en väldigt lös blanding och hälldes ut på ojämnheterna. Det gick väldigt bra att jämna till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar