Sidor

lördag, december 24, 2011

Julaftons em

Kl. 12:14 Då hade vi varit hos min moster i nästan en timme. Alva gick en julklapp av henne - en  tomte och då blev hon jätteglad. Sedan visade det sig att tomten kunde dansa och sjunga och det var först lite läskigt och sedan jättekul. Men tyvärr glömde vi den så vi får åka tillbaka och hämta den en annan dag.
Kl. 13:09 Alvas mormor och hennes kille hade också kommit och det var dags att bänka sig vid bordet och äta all mat som min moster lagat. Alva hade hunnit gå och lägga sig att sova middag ute i vagnen.
Julmaten på min tallrik. Det var gott och lagom.
Kl. 14:09 Alva har vaknat och fick äta med både gaffel och kniv för första gången (om hon inte gör så på dagis men det såg ut som att det är första gången på sättet hos spetsade maten med kniven).
Kl. 14:22 Alva i rosa tomteluva.
Detta kanske borde varit årets julkort?
Kl. 14:27 Julfotografering framför granen.
14:28 Mormor ville också vara med, Alva ville ha mammas diadem.
14:29 Alva åker häst, det är alltid roligt.
14:48 Alva och syrran/moster. Hög tid att köra hemåt.
15:05 Ja! Vi hann hem till tomteverkstaden (Kalle och hans vänner). Den är bäst tycker jag så den vill jag gärna se. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar