Sidor

söndag, december 02, 2018

Söndagssummering - lilleman 9 veckor

Han är inte så pytteliten längre. Helt klart sista gången han gick ner i dotterns komma hem från BB body. Dags att packa undan den i minneslådan igen.
I veckan har vi överlevt vår första förkylning tillsammans. Jag var superförkyld tisdag och vaknade onsdag med feber. Så då satt vi bara i soffan och tittade på en film och tog det lugnt och det gick över före lunch. Lillen blev också förkyld - så pass att en sån där snorsug för spädbarn behövdes, men han fick ingen feber i alla fall.
Men lillen var i alla fall väldigt glad. Han har inte så höga krav utan trivs ju faktiskt bäst om han får vara i famnen där maten finns och man sover gott. Det där att göra något annat än just det är han ju egentligen inte alls intresserad av än. Det är så fint att få sitta med honom och se när han sover.


Förkyld bebis sover lite uppåtlutad, fungerar för mig också.
Bort med det nötta och blekta, så blekte vi lite mer. Inväntar nu att håret ska bli tunnare som det brukar bli ett tag efter man fått barn...

Torsdag var jag först hos frissan.

Fredagsmyset blev tacos hos syrran. Dottern gick på disco och jag åkte hem och badade sonen just före hon kom hem. Mer hann jag inte och när dottern skulle sova gick jag också och la mig. Båda barnen hamnade rätt snart i min säng, supermysigt.

Lördag tog vi mysmorgon. Inte direkt sovmorgon men lugnt tempo. Därefter en sväng till stan. Julkalendershopping och lördagsgodis. Jag hittade en jättesöt jultröja för bebisar på Cubus, där det även fanns en rätt fin tomteluva. Så nu funderar jag på att använda den outfiten hela december så fort den är ren. På kvällen fick dottern också ha en sovkompis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar