Sidor

fredag, september 21, 2012

Film: Modig

Ikväll var det en stor dag.
Alvas första biobesök.
Jag och syster hade blivit varnade att filmen var läskig, lite mörk och att äldre barn varit rädda. Men bestämde oss för prova ändå. Så med två småbarn och en storebror åkte vi iväg till bion.
Jag tyckte att det var alldeles underbart.
Sitta och mysa i biomörkret med ett litet öga på filmen och ett på dotterns upplevelse av det hela. Hon skötte sig fantastiskt mycket bättre än jag trott och satt stilla och åt ur sin popcorn påse.

Jag har längtat efter den här dagen, så nu ser vi båda två fram emot att fjärde Tingeling filmen kommer på bio...

Filmen då. Nja, det är inte den bästa Disneyfilmen jag sett. Alvas storebror tyckte att den var långtråkig och jag kan nog hålla med lite. Däremot så tror jag att den är tusen gånger bättre på engelska. Så vi får se om den kommer på dvd till jul?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar