Sidor

måndag, april 25, 2016

Dagens outfits - vi matchar

Idag (och igår) matchade vi fint i gråmelerat. Jag har en underbart skön lång randig klänning och en lång sweatcardigan från Me&i. Alva har en tunika och leggings från Lindex. (Den innehåller i alla fall 90% organisk bomull men ingen giftfri märkning så även om den innehöll ekologisk bomull i början är den troligen förgiftad under tillverkningen som skett i Bangladesh.)
Jag köper helst giftfria kläder, det låter präktigt men så är det och konsumentvalet är ju lyckligtvis fritt.
Men kolla på ballongerna. Hur söta var inte dom?
Helt oemotståndliga.
Nu är soffan i vardagsrummet alldeles guldglittrigt och hon har smetat tuggummi på ärmen så att jag måste tvätta den.


Jag ska måla luftballonger i Alvas rum. Om jag får göra när vi gör om rummet. Om hon får sin våningssäng med klättervägg så borde väl mamman få måla några luftballonger?

Se även min Pinterest inspiration, jag tror att det är en helt underbar tapet. Alternativt en fantastisk väggmålning. Någon som vet vem som gör tapeten? (Om det är en tapet, men jag tror det...)


Om jag var rik skulle jag köpa Newport ballonger också.
Tror att jag ska prova spraya en gammal gummiboll som ett budget alternativ. Det kanske finns någon därute som har ett bra DIY tips för ändamålet?

2 kommentarer:

  1. Hej
    Jag tror tapeten kommer från Little hand http://www.littlehandsillustration.com
    Dom har otroligt fina tapeter men kostar en hel del.
    / Rita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, herregud så fin.
      Men priset var detsamma.
      Jag tar nog hellre fram målarpenseln och gör mitt bästa än betalar den summan...

      Radera