Sidor

fredag, april 29, 2016

Test: Remidjens afterwork

Ikväll har vi varit och testat afterwork på Remidjen*. Afterworkbuffé i tapas tappning. Min testpanel bestod av mig och en tonårsson. Vi gillar mat båda två. Han gillar kött lite mer än mig, men han gillar inte svamp eller skaldjur och det gör jag.

Här följer lite bilder på de kalla tapasbitarna i buffén.
Hur söta är inte de här minihamburgarna? Om dottern hade varit med skulle hon ha ylat av glädje.



Lufttorkad skinka och machego ost. Om jag druckit vin hade jag lastat på mer av de här tallrikarna. Gott!
För tillfället äter jag minimalt med kolhydrater, så jag valde att inte plocka några brödbitar men skinkan och osten var god. Det fanns varm mat också och den var jätte god så när vi tog påfyllning var det bara från den varma delen.
Här fanns nämligen riktiga godbitar.
Här ser ni min första tallrik. Lufttorkad skinka (goda), en liten halvmåne som är en pirog med kycklingfyllning (god), en kub med potatis (trist, gillar inte kall potatis), baconlindade dadlar (behöver jag säga mer? Jag åt minst fem!), champinjon med ostfyllning (god), potatiskuber med ost (luktade så gott att jag var tvungen att smaka och det var gott!), en stekt liten biff toppad med ost (god, det blev 2 av den) och ett litet grillspett (gott det också). Men räkan längst ner på tallriken - den var jätte, jätte, jättegod. Räkorna låg och flöt i en olja med chili och vitlök. Det blev minst fem av dem också.

Både jag och grabben ger det betyget: Gott, här kan vi äta igen.
Mums.
Prova själv. Ikväll var det AW klockan 17-20. Priset låg på 149 kr per person utan dryck. Vad det kostar för ett barn vet jag inte eftersom jag inte skulle ha något barn med mig.


* Remidjen betyder bestick på pitemål. Det är alltså restaurangens namn, den finns längst Sundsgatan (mot vilken ingången finns). Ovanpå busstationen på andra sidan gatan mitt emot Cykelaffären/Big boy. Ett lite undangömt ställe men god tapas afterwork.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar