Sidor

lördag, april 09, 2016

GB Glasstest 2016

Vi provade glass förra helgen men jag har visst glömt att dela med mig av det. Till min hjälp hade jag dottern, det var hennes idé. Men jag är inte negativt inställd till att prova nya glassar. Så vi åkte till Konsum och köpte de nya som vi hittade.
Oreo cookie
Ben and Jerrys Cookie Doug Wich
Feast snack bar
Solero red berries
Magnum double caramel
Magnum double peanut
 Nu är vi medvetna om att det faktiskt finns fler, två för laktosintoleranta, en lakrits, en ny twister och en sandwich i miniformat. De två sista får vi testa senare och de tre första har jag inget intresse av att testa då jag varken är laktosintolerant eller gillar lakrits

Här ska testet finnas som en Youtube video.
¨


Men om du vill hoppa över det så är vinnarna dessa glassar.
De vi ville att äta upp direkt efter vi testat alla glassarna.
Jag gillade Snack feast bäst, lite lagom till en kaffekopp. Men Oreo cookie var också god, en tydlig smak av oreo cookie men godare som glass (bara lite stor). Dottern gillade Ben & Jerrys kakan bäst. Men hon gillade i stort sett alla förutom magnum double peanut (som hon i alla fall åt upp några dagar senare).
B&J kakan tyckte jag var för mycket kaka och för hårt att bita igenom.
Solero red berries var absolut god och hade en fräsch smak.
Magnum double caramel var alldeles för söt och sliskig för att det skulle vara gott.
Magnum double peanut var däremot bättre, den är på tredje plats för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar