Sidor

måndag, januari 29, 2007

Bok: Små citroner gula

Nu har jag just läst klart "Små gula citroner" av Kajsa Ingemarsson, säkert efter att alla andra läst den. När det gällde denna författarinna började jag med att läsa "På det fjärde ska det ske...", den kändes träffande. Den ville jag verkligen läsa! "Små citroner gula", ska jag erkänna, hängde med på grund av något pocketbok erbjudande där jag beställde andra böcker.
Men det måste jag säga att den är bra! Helt rätt tiden. Helt rätt i mitt liv just nu.
Boken handlar om Agnes som får sparken från sitt hovmästarjobb och blir arbetslös. I samma veva gör hennes rock'n'roll pojkvän (som aldrig riktigt funnits där) slut på grund av en tjej med plastbröst. Sedan händer det andra saker men jag vill inte avslöja för mycket (även om det är rätt oöveraskande slut).
Jag tackar Kajsa (författarinnan) för tiden det tog att läsa boken, den var underhållande och rolig och lite sorglig (okej, jag erkänner att det till och med föll en liten, liten tår). Jag ska beställa fler böcker av henne...

1 kommentar:

  1. Hej C!

    Vägghyllan/skåpet som jag har på min sida hittade jag faktiskt på Ellos av alla ställen:
    http://www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=9429&productId=165298&SearchBackLink=

    Tyvärr fanns den inte i någon mörk färg, endast björk och ek.

    Ha det gott! /P

    SvaraRadera