Sidor

tisdag, januari 02, 2007

Rosa skålar

Jag hasade mig ur sängen och gick till arbetsförmedlingen, riktigt smärtsamt för halsen. Handläggare pratade om att jag måste söka jobb i HELA sverige, är det redan från första arbetslösa dagen numera? Hur fan ska det fungera? Snart vill dom väl skicka en till Bollnäs också. Kan det bli värre tänkte jag? Men sen träffade jag en fd arbetskamrat som ska starta upp företag i Piteå. Han erbjöd mig att söka 50% på det nya ställen, jag som har erfarenhet och allt. Så i slutändan kom jag ändå ut med ett halvt om halvt jobberbjudande. Det är alltid något.
Sen gick vi och tog en kaffe på Röda lyktan och en liten sväng på stan. Syrrans granne skulle köpa en kniv på Duka och jag köpte några rosa skålar designade av Sigvard Bernadotte. Dom kändes tåliga och fina och så fick man tre för priset av två, vilket jag tyckte var ett ganska bra erbjudande. Dessutom så har jag kikat lite på dom i inredningstidningar och tyckt att de ser så söta ut i rosa. Så snart jag kommer hem ska jag slänga de gamla söndernötta skålarna och städa skafferiet (så dom får plats utan problem).
*Snörvel* Om jag inte var så förkyld skulle jag gå på bio, men jag skulle nog störa dom andra med hostningar. Så det är bäst jag stannar hemma och kanske vilar lite på soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar