Sidor

måndag, augusti 06, 2007

Hemma hos Paris Hilton

Det må vara sant att pengar inte kan köpa god smak. Men man kan använda sina pengar till att hyra in en bra inredningsstylist och skaffa sig ett flott trofé hem att visa upp för andra. Så elegant att man inte kan tro att någon verkligen bor där. Men det är klart, pengar kan köpa städerskor som plockar upp alla ens saker också.Jag gillar att det inte bara är vitt. De svarta kanterna gör det hela mycket roligare, men ändå väldigt stilrent. En idé till trädgårdens lilla tält för mysiga sommarkvällar.
En vit soffa med fluffiga vita kuddar känns mysigt. Fast jag vill inte ha det hemma hos mig. Det blir för pirrigt med en vit soffa, jag skulle knappt våga sitta i den. Däremot gillar jag kontrasten av den stora svarta vasen mot det ljusa vita. Jag skulle kunna tänka mig att ha en vitmålad hall och en stor svart kruka med några röda flamingoblommor.

Jag gillar det vita bordet mot de krusidulliga stolarna. Något att leta efter på Blocket och klä om i samma tyg. Stolarna behöver ju inte vara exakt likadana. Det är en idé till ett framtida inglasat uterum med vita gardiner. Här blir det förstås lite svårt med rödvin till middagen och jag skulle skippa de gigantiska krukorna på bordet. Man vill ju att gästerna ska kunna se och prata med varandra. Fast det kan förstås vara praktiskt om man vill bjuda in vänner som inte tycker om varandra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar