Sidor

torsdag, augusti 16, 2007

Nedförsbacke

Jag visste att en målarburk inte skulle räcka till sovrummet. När jag använt första började jag tänka att två inte heller skulle göra det men kanske, man kan ju hoppas. Nu är det är helt klart tydligt att det behövs tre.
Men jag har i alla fall målat kanterna och små pillet. Eventuellt kan nån liten bit behöva en extra strykning men i det stora hela är det bara rollning kvar. Nedförsbacke när det gäller målningen alltså, rollning ger snabba resultat.
Här kommer mina tips när det gäller att måla väggar:
- Förarbete!!! Sandpappra skarvarna och behöver du spackla, spackla så lite som möjligt. Det ger bästa resultatet. (Nu har jag ju redan målat sovrummet en gång så det var redan klart.)
- Köp inte de billigaste penslarna som löser hår. Satsa på bra redskap och rengör dem ordentligt.
- Skruva loss kontakterna. Sprätta loss lysknapparna. Två skruvar är enklare än att måla runt omkring och ger ett bättre resultat. De är lätta att sätta fast igen också.
- Använd en liten målarpensel för de där ställena som är svåra att komma åt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar