Sidor

söndag, oktober 07, 2007

Halloween - Cruella DeVille

En annan lätt utklädnad är att klä ut sig till Cruella DeVille. Allt man egentligen behöver är en svart och en vit hårsprayburk. Sedan kan man förstås utveckla det hela så långt man vill, antingen genom att sy själv eller så finns det färdiga maskerad kostymer och peruker att köpa.Halloween 1997 hade jag varit au-pair och tvingats att se 101 Dalmatiner oändligt många gånger. Så jag tyckte att Cruella var en bra idé.
"Cruella DeVille... Cruella DeVille...
If she doesn't scare you no evil thing will..."

Så jag sprayade håret, köpte en fjärderboa och ett cigarettmunstycke och vips var det klart. På Halloween 1998 var Anna en snäppet vassare Cruella som fått tag på minst en dalmatiner...

1 kommentar:

  1. Hej! Jag är på jakt efter ett cigarettmunstycke och googlade lite. Jag misstänker att ett sånt du hade på den här maskeraden är liknande det jag söker. Svart och ganska långt. Min fråga - var fick du tag på ett?

    Kram Esmeralda

    SvaraRadera