Sidor

fredag, november 28, 2008

Samboliv dag #2

Igår hade vi besök av Johanna med familj. Vi drack kaffe och när vi gjort det dök posten lämpligt nog upp så jag kunde sätta igång att jobba. På kvällen tog jag en paus och så åkte vi och handlade mat. Det blir sjukt dyrt när man shoppar till fem personer! Tur att jag fick ett paket kaffe i inflyttningspresent av Coop.
De äldsta pojkarna i familjen var duktiga igår och städade hela huset/sitt rum. Speciellt älsklingen var effektiv som bara den medan jag satt här vid datorn och jobbade. Lite grann känns det som om man inte hjälper till och bara sitter framför datorn. Men man måste ju jobba också. Vardagsrummet är lite julmysigt nu med gardiner, jag har stora planer på att hänga upp några i köket också. Kanske packa upp några kartonger också. Det skulle vara trevligt om det var klart i mesta möjlig mån innan vi drog till Thailand.

Idag har jag haft lunch med älsklingen och två kompisar. Piteå Stadshotell hade idag en jättegod ädelostgryta. Kaffe och plommonkräm. Pensionärerna verkar också trivas på stadshotellet verkar det som och det är inte så konstigt. Husmanskost medan alternativen är kinamat och sånt.
Jag skulle vilja äta lunch på stan varje fredag även nu när jag bor i Piteå.

Ikväll blir det till att röra ihop en pepparkaksdeg för bak imorgon. Det blir inget fusk med färdig deg i år. Jag ville baka bullar också men eftersom alla bakar nu var jästen slut. Det blir tacos till middag och en titt på Idol (en kväll likt alla familjers fredagkvällar).

1 kommentar:

  1. Så du har flyttat till Piteå för gott nu?Inget mera Umeå?
    Bra att eran gata också är plogad,Ante har varit ute i 12 timmar stackarn!

    Ha en trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera