Sidor

onsdag, augusti 05, 2009

Födelsedagslunch

Idag var jag bjuden på födelsedagslunch av min moster. Jobbigt nog kom jag sist av alla. Tre minuter EFTER tiden vi skulle träffas. Jag vill inte vara sen och speciellt inte med mammas släkt. Syrran var inte sen att kommentera med att jag var som morsan som alltid är sen. MEN jag hade en god ursäkt. Maken ringde just när jag skulle gå och skrämde upp mig med att han inte kommer att ta sig från nordsjön på grund av dimma. (Och han blev faktiskt kvar där över natten men hann ändå hem i tid dagen efter)
I alla fall fyller min moster 75 år och hennes man fyller 80 på självaste julafton. Vi var över 30 personer i sällskapet som åt lunch på Furuborg och sedan bar det iväg hem till dem för kaffe och fika.
Så vi kunde äta kakor och kladdkaka med grädde tills vi inte orkade mera. Samt mingla och prata lite med släkten. Även de man inte träffar så ofta.Thomas (bor med min syster. Min svåger heter det väl?) & Elisabeth (min syster). Nöjda och glada efter fikat.Louise (min kusins dotter), Greta (gift med min kusin) & Ebba (min kusins dotter dotter)Niklas & Ann (min kusin är gift med hans mamma sedan vi var små)Sofie (min kusins dotters dotter) & Johanna (min kusins dotter, men vi brukar säga kusin för enkelhetens skull.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar