Sidor

onsdag, augusti 05, 2009

Tusch affisch

Igår trodde jag att jag kanske haft så otur att jag fått svininfluensan trots allt. Eller en vanlig influensa för den delen. Men en slö dag, en panodil och mycket sömn så vaknade jag idag utvilad och bara lite snorig. Full fart framåt alltså!Jag älskar listor. Det blir så tydligt vad man vill göra då!
√ Affischen upphängd i kontoret

Affischen har en egen historia, det är pappa som ritat den med tusch. Fast han har i och för sig erkänt på senare år att han kopierade idén ur en tidning. Det är lustigt för folk kan tro att det är jag som har gjort den, det har hänt några gånger eftersom den signerad med mina initialer. De missar förstås att det står -73 också, vilket är fyra år innan jag föddes. Men en början av vad som skulle bli halva jag kanske var därinne i farsan som positiv påverkan när han ritade den.
Jag var rädd för den som barn, jag älskade den som tonåringen och då sa pappa att jag skulle få den om jag köpte en ram. Så det gjorde jag, men nu några år senare var det dags för en riktig inramning hos ett proffs och det ser så mycket bättre ut än en billig skräpram som är för stor för motivet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar