Sidor

lördag, februari 27, 2010

Stiligt stylade spjälsängar

Vi får nog acceptera att vår lilla dotter inte vill sova i vaggan. Hon vill ligga nära och kan eventuellt nöja sig med att se sina föräldrar. Så jag börjar fundera på att montera ihop spjälsängen. Så kom jag och tänka på inspirationsbilderna för barnrum som jag sparat. Eller kanske snarare hur spjälsängen blir riktigt fin. Något barnrum har vi inte utrymme för i dagsläget.
Men här följer fin, fin inspiration:
En grön med olika fina mönster från Olio. Läs mer på Celebrity baby blog. Jag gillar att det är grafiskt mönster istället för pluttenuttiga babyfigurer.

Här är en vagga med en blomsterranka målat på kanten. Jag gillar att den är som en box och att man valt att inte ha spjälor hela vägen. En söt lösning, om man gillar orange. 1.175 us dollars på Give Wink. Den känns häftigt modern.

Rosa och grönt tycker jag är fint ihop. Passar perfekt om man har en liten tjej. Här är det Rikshaw Design som stylat spjälsängen. Nu avskyr ju maken grönt så rosa/grönt blir det inte. Jag gillar dock deras "Jaipur" bäddset, det är som Indiska för spjälsängen.

Här är en variant som är enklare att genomföra. Ett lite finare spjälsängsskydd. Jag har köpt ett från Ikea, nu återstår att snygga till det. Tänk rött och lite grafiskt mönster eller blommor. Om jag bara hade tid att sy. Vi kanske måste rekrytera mormor/farmor till uppdraget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar