Sidor

måndag, november 15, 2010

Barbapapa på väggen

Jag blir ju tvungen att uppdatera det här inlägget nu när jag sett en ännu bättre bild på hur barbapapa tapeten ser ut. Lite mer detaljerat på nära håll så där:
15:e Oktober
Min syster vill ha följande tapet på väggen i barnrummet.Men tydligen är detta en vintage tapet som slutat produceras för länge sedan och syrran är inte den enda som vill ha den. Det fanns många som ställde frågan: "Vart hittar jag den där Barbapapa tapeten?"
Kort sagt, den verkar vara omöjlig att få tag på.
Själv tycker jag inte att den var så där superfantastisk men jag sökte ändå med ljus och lykta på Internet. Det närmaste jag kom var lite väggdekaler, vilket ju inte är samma sak.

Här är några wallies av Barbapapa. Barbamamman är lite större ca 88 hög och de andra är mellan 40-50 cm höga. De går att beställa hos Barbapapa.dk. Sidan har massor av barbapapa prylar och grejor. Framför allt riktigt fina mattor och spargrisar!Gör man dem i den storleken så är det visserligen inga problem att måla dem själv på väggen. Om man har tid och tålamod vill säga.

Men igårkväll på Ångsågens tjejkväll så fick vi en idé. Det går ju nämligen att göra en fototapet bara man har en bild. Så det är bara att trixa ihop tapetmönstret som en digital bild (om man kan, och det kan jag) och sedan beställa från Mr Perswall. Det behövdes inte ens så superhög upplösning vilket förvånade mig.
Konstigt att man får göra så med tanke på upphovsrätt och copyright. Det är nog inte helt okej egentligen men löser faktiskt syrrans problem.

8 kommentarer:

  1. ja den tapeten vill jag ha skulle bli så gulligt.. :)

    SvaraRadera
  2. det är exakt den bilden jag har..

    SvaraRadera
  3. Det verkar vara samma rum.
    Baserat på sängen och att de valt en mönstrad tapet precis brevid. JAG tror inte många skulle göra det valet...

    SvaraRadera
  4. Hej
    Fedt Barbapapa tapet!!! Hvor kan det købes henne?
    Vh Mette, Danmark

    basjulle@gmail.com

    SvaraRadera
  5. Hej
    Fik du bestilt dit fototapet? Og vil du dele resultatet?;-) Send evt. gerne billeder på mail;)
    Mvh Helle
    hellepetersnmail

    SvaraRadera
  6. Hej
    Fik i bestilt fototapetet? Er meget interesseret i at se det;-) Gerne på mail.
    Mvh Helle

    SvaraRadera
  7. Hej, where did you buy that barbapapa-wallpaper? Sorry, if it's written above; I can't translate. :) Greetings from Germany, Tanja (tanja.hiller@web.de)

    SvaraRadera
  8. I didn't. It seems that this wallpaper is an old one that is sold out and cannot be found any longer. Except for in magazines...

    SvaraRadera