Sidor

tisdag, februari 08, 2011

Böjda plaststolar

Jag har bläddrat igenom alla mina "Sköna hem" tidningar och letat inspiration. Det var roligt. Men vet ni vad jag är lite less att se överallt i inredningstidningar och inredningsbloggar.
De här plaststolarna:De är visserligen lite småläckra. Men helt seriöst, de kostar över tvåtusen och är i slutändan gjorda av matt plast.
Jag tycker inte att de är 2000 snygga.
Jag kan inte tänka mig att de är 2000 sköna heller.
(Dessutom tror jag det är så att det är kopian som kostar 2 tusen medans originalet kostar 12 tusen.)

De kallas "Panton chair" eftersom att den danska formgivaren Verner Panton designat dem.

Smaken är som baken - delad.
Men jag är less att se dem nu.
Jag har nog aldrig sett tjusningen med dem.

Fast i den där kyrkan var det riktigt coolt.I en kyrka förväntar man sig ändå inte sköna stolar och de har ju faktiskt lagt till en liten kudde på varje stol och ytterligare prytt dem med ett kors.
Det var nog första gången jag la märke till stolarna (i någon inredningsblogg för flera år sedan) och i just det sammanhanget är de faktiskt snyggt även enligt mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar