Sidor

tisdag, januari 10, 2012

Bok: En dag

Ett nöje på semestern är att läsa böcker. Jag plockade med mig fem stycken ur mitt bibliotek av olästa pocketböcker och tänkte läsa de jag vill läsa. Inte de där som finns övergivna i bokhyllorna på resorten.


I bakgrunden Koh Ngai/Koh Hai
Boken handlar om Emma och Dexter som umgås sista kvällen på före studenten. Sedan läser man om dem varje år samma dag. De blir vänner. De blir förälskade i andra. De får nästan ihop det.
Boken var väldigt bra. Jag hade gärna gett den till en kompis. Men nu blev den kvar på Koh Ngai istället.

Den har filmatiserats också.
Jag har redan bestämt att jag inte kommer att gilla filmen. Den får omöjligt med allt som fanns i boken. Men jag får väl se den ändå. Jag ska bara vänta tills jag inte minns boken så jättebra längre.
Boktips!

(Angående filmen så väntade jag inte. Den fick inte fram vilket svin Dexter betedde sig i alkoholens dimma. Så jag var besviken på mycket. Precis som väntat.)

1 kommentar:

  1. Yes!
    Tyvärr är det inte förens i januari 2013 :( Men vi längtar redan! Vart i Thailand har ni varit? Jag hade då ingen aning om att ni var bortresta. 1 månad? Har det gått bra med lillan?

    SvaraRadera