Sidor

söndag, september 30, 2012

Foton från september 2012

Denna månad började vi med kräftskiva i goda vänners sällskap.

Jag och lillan tog en fika på stan med min syster och systerson. 
Alva ler sitt bästa tillgjorda leende för fotografen. 
Middag med plankstek åt alla tre.
Fotograf: Micke
Ett sätt att ta udden av att pappa åker bort i två veckor är att utlova ett besök i leksaksbutiken efteråt. Så denna dag var hon inte alls brydd att han tog sin väska och klev ur bilen. Istället sa hon "Nu ska vi till leksaks Abutiken?" (Komplicerat när mamman ibland säker affären och ibland butiken.) Hon uppförde sig fint också, gick omkring och sa wow och ååååh. Men som förälder får man ju vara beredd på att vara där ett tag. Man stressar sig inte igenom den butiken med en tvååring som fått stora stjärnögon så det tog väl ungefär 1,5 timme.
Måndag och vi äter rester.
Jag fick Alvas plankstek och hon fick pannkaka, det gjorde oss båda nöjda.
Jag hämtade våran nya bil.
Grey thorium heter färgen, den är fin. Skön att köra och bra lastutrymme.
(Oljan på asfalten är från den förra bilen...)
Inspirerad av Toy story, men när en hatt är för stor så behöver man två.
Vi satt en timme på kvällen och gjorde pärlhalsband. Alva var så uppspelt att hon trillade av stolen när jag skulle lägga undan snörena. Hon grät men sa mellan tårarna att det gick bra och att hon ville pärla. Dessa köpte jag på Biltema för 99 kr. Meeeeen, de var ganska sträva inuti och en del hade inte hål på båda sidorna. Så jag kanske skulle ha köpt paketet för 149 kr på Toysrus istället? Hur som helst: Äntligen är hon stor nog att pyssla!
Möhippa för min kompis efter bröllopet. Så trevligt och roligt.
Fredag är en bra dag att handla helgmaten, det finns mutor till barnen.
Denna fredag både mjölkchokladmjölk och tacoköttfärs. Inget gnäll alls.
"Halv åtta hos mig middag" hos Malin.
Fotograf: Monstermalla

1 kommentar:

  1. underbara bilder och självklart får du ta bilden fr min blogg! :)

    SvaraRadera