Sidor

måndag, december 31, 2012

Foton från december 2012

Gott Nytt År!
Vi promenerar hem efter en god middag hos barnens farmor.
"Farmor Blablo" som Alva säger.
Sushimiddag, god blev den också om man får säga det själv.
Julafton, vi var hemma till efter Kalle Anka och traskade sedan iväg till min pappa i -19 grader, därav frosten i håret. Julmiddag med lagom stort julbord, en massa godis och sedan kom tomten och småttingarna fick massor med leksaker.
Lilla julafton med pojkarna, Jens flickvän och svärmor. Mycket trevligt.
Jag har färgat håret, man måste ju bli fin till jul.
Tråkigt nog så var jag sjuk när jag hade klipptid, då får man vara långhårig.
Vi klädde det vita granen i uterummet också.
Lillan hjälpte mig att hänga pollorna i granen.
"Pärlorna" som den lilla bling-bling tjejen kallar dem.
Luciafrukost. Skönt att vara nästan frisk tänkte jag och var less på att vara hemma.
Men så på kvällen fick dottern magsjuka. :S
Under feberdagarna hade jag inte plockat ihop i Alvas rum. Det syns!
Vaknade med hög feber, det hade snöat massor.  Det hade kunnat vara en bättre dag.
Vi bakade mest hela dagen inför kalas på söndagen (som blev inställt).
Mallig tjej tar på sig Merida väskan när vi ska åka till dagis.
Väl där passade det inte att bära väskan själv, så nu är det jag som bär den igen.
Tur att denna är snyggare.
Sist jag öppnade en mattebok angavs betygen i 1-5, min lärare var äldre än mig och hade gråbruna kläder. Nu mäts betygen i E-A och min lärare är yngre än mig med tatuerade armar. Wish me luck!
Nappfri en hel vecka. Tandläkaren sa att hon har napp-bett.
Vi hoppas att det försvinner nu när tuttarna är borta. 
Alva vill så gärna att vi ta fram granen NU, så hon hjälpte mig dammsuga.
HON som brukar springa iväg skrikande. Se koncentrationen. 
Pepparkaksbak. En utav oss åt dock lite mer än hon bakade...
Tomten var på småstaden. Alva talade snabbt om vad hon önskar sig.
Tomten fick sedan fyra små svansar när han gick runt därinne.

2 kommentarer: