Sidor

söndag, februari 22, 2015

Lördagen

Lördag körde vi på mamma och barn matchning.
En i svart (de flesta vuxna kvinnors favoritfärg).
Lillan kom att hon ju måste se sur ut på bilden...
Camelfärgat och svart. Dottern har en camelfjäril på ryggen också. :)
Jag provar ny ögonskugga. Först trodde jag i det skumma kontorsljuset att den var ljusbeigebrun. Men den visade sig vara gul! Jag skulle inte ha kommit på tanken att köpa en gul ögonskugga, den kom med glossy box och jag gillar den faktiskt.
Färgen heter "Carpe diem" och ska framhäva blåa ögon.
Vi åkte till stan och fikade med min kompis som bor i Stockholm. Dottern frågade var hon var och när hon såg henne höll hon ut armarna och sprang fram och ropade hennes namn. Det värmer hjärtat att se att man kompis är lika omtyckt av min dotter som av mig.
Jag planerar att vi ska åka ner till sthlm någon gång bara hon och jag. Gå på junibacken och andra barnsliga aktiviteter men inte just nu...
Spenat- och salamipaj.
På kvällen åt vi middag hos syrran. Spenat- och salamipaj. Jag åt i alla fall, lillan åt bara en smula av pajskalet. Vi åkte hem till Melodifestivalen, båda barnen var inte lika taggade att se på det så det kändes lugnast. Lätt att lägga natta efteråt också om man är hemma.
Så fort alla bidragen har spelats säger jag att det är slut och stänger av teven...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar