Sidor

söndag, oktober 16, 2016

Söndagssummering

Dottern fick sitt godis före hon städat sitt rum. Jag sa att om hon inte städar sitt rum sedan så blir det inget godis nästa vecka. Så idag påminde jag att det är dags att hon städar. Hon tittade på sitt rum och sedan på mig:
- Vet du mamma, jag behöver inget godis på lördag. Det räcker med chips på fredag.

Vi har varit hundvakt åt två flatcoated retrievers. Roligt. När dottern somnade var hundarna helt slut och la sig och vilade direkt. Men hon hade roligt med dem när hon var vaken.

Läsvärt:
Vi fostrar killar att få göra vad de vill...

Veckans shopping
Mobilfodral till båda telefonerna. Jag behövde till jobbmobilen och då verkade det smart att köpa ett nytt till den gamla som var väldigt sliten och då köpte jag även ett nytt originalbatteri. Lustigt nog kom de i olika paket. Men byta telefon behöver jag verkligen inte nu. Det inget fel alls på min mobil fast den är två år gammal hör och häpna.
På Coop hittade jag plastburkar till tops och bomullsrondeller. Lite snyggare blev det.
Scorett hade 20% lunchrabatt. Så jag gick dit för att hitta ett par svarta vardagsskor. Det hittade jag och de är faktiskt sköna också. Det kan bli fler av den sorten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar