Sidor

lördag, maj 26, 2018

Sommarens första loppis


Idag var det loppis-premiär i stan. Jag som trodde att det var en vecka bort men det var visst fel. Hade ju egentligen tänkt så och sälja men har inte alls hunnit sortera upp och rensa ut i den utsträckning att det känns som att det vore ett lyckat sätt att spendera en lördagmorgon.
Sovmorgon smällde lite högre.
Men jag gick ett varv och konstaterade att det var mest sånt jag inte behöver. Vissa babysaker tänker jag att vi faktiskt behöver men t ex en "pop up djur leksak" känns mer rätt i tiden att köpa nästa sommar. Ingen vits att förvara ett helt år och så hinner jag dubbelkolla så att det faktiskt inte finns kvar i nån av lådorna i källaren.

Kikade på lite plantor också men tänkte att det är bäst att veta vart man ska sätta dem först.
Istället fyndade jag lite pytteplagg.
Köpa i år och sälja nästa år...
Begagnade som fortfarande duger, väldigt kostnadseffektivt och giftfritt.
Grå byxor som matchar flera bodys jag har i storlek 50/56. 
Pyttesmå jeans, kanske bara kan användas första veckan eller inte alls men man vet aldrig - det kanske blir en mycket kortare bebis den här gången. 
Turkos kofta - matchar flera bodys och jag gillar turkost. 
De andra två köpte jag mest som extra. De är aningen större så vi hinner nog använda dem också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar