Sidor

fredag, december 31, 2021

Årssummering 2021

 

Årets hemmafix
Det blev att göra klart i halva köket och att fixa till i Alvas rum.


Årets inredningsköp
Frågan är om hotellkuddar räknas som inredning, de är ju inte ögongodis men fyller en väldigt skön funktion.


Årets resor

Jag var hemma!


Årets bok
Rich dad, poor dad vägen till ekonomisk framgång
Den ädla konsten of not giving a f*ck
En oväntad förälskelse (Bridgertons del 2)
En förtrollande hemlighet (Bridgertons del 3)
En oundviklig längtan (Bridgertons del 4)
Frihetsmaskinen : så skapar du ett finansiellt fritt liv
Investera med rätt fokus : 15 råd som tar dig till nästa nivå
Min hemlighet (av Petter Storedalen)

 


Årets tv-serie
Mare of Easttown. Väldigt bra.

Årets shopping
Shoppat mer till barnen men jag fick också lite. Mest nöjd är jag nog med ett par av klädesplaggen och löpbandet.




Årets sjukdom
Ja, det måste ju bli covid. Där höll jag avstånd, hade matkasse och handlade ensam på Coop en gång i veckan. Men nån har smittat mig för helt plötsligt kände jag mig jättetrött och frusen. Sen fick jag feber så dagen efter gick jag och lämnade ett test som visade att jag hade covid. Feber i fem dagar som sedan övergick till snuva. Luktsinnet försvann helt men inte smaken. Mest var jag väldigt trött men passade på att sova när Axel (som var frisk) sov middag och så orkade jag igenom det.  I stort sett som en vanlig influensa förutom luktsinnet. Det kom sakta tillbaka på två veckor.
Sen fick jag ta första vaccinet och efter två doser hoppas jag nu att jag har ett väldigt bra skydd.

Januari och februari var alla friska. Vårvintern innebar en hel del vabbande med snorigt barn, småhosta och förkylningsastma. Sedan hade vi en litet andrum när det var sommar innan han inledde en riktigt sjukdomshöst. Feber var tredje vecka, sedan en släng av öroninflammation och sprucken trumhinna så fick jag kämpa med att försöka få i honom kåvepenin. Sen blev det en febersläng och en rejäl förkylningsastma igen. En seg förkylning som båda barnen hade. Men sen efter de där sista två sjukdomsveckorna så har han varit helt frisk. Matlusten är bra och han är pigg. Jag hoppas att han ska hinna bygga upp lite immunförsvar.

Catarina med hopp om friskare barn nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar