Sidor

fredag, juni 26, 2009

Bok: Bitterfittan

I måndags läste jag en bok som heter "Bitterfittan" om en kvinna som kommit på att hon trots att hon är ung redan är bitter över att bli lämnad ensam med barnet och hushållsgörat.

Jag är faktiskt lite besviken, jag har hört att den skulle vara så bra och tänkvärd och så där. Först var jag skeptiskt till att läsa den för att jag inte har några barn, men de på jobbet sa att man kunde läsa den ändå. Men jag kände inte igen mig så mycket.

Förutom det där om man är på middag och så är det alltid kvinnorna som börjar stöka bort tallrikarna och ta fram kaffet och desserten medan männen sitter vid bordet i glada samtal. Själv sitter man där och vill också fortsätta prata men det känns som om man måste bete sig som de andra kvinnorna.
Oftast är det i alla fall så, inte alltid.

1 kommentar:

  1. Hoppas det går lätt med målningen nu!! Du var så fin i klänningen idag :-), Kram T

    SvaraRadera