Sidor

onsdag, juni 03, 2009

Vi har gjutigt idag, del 10

Betongbilen skulle kom klockan sju och sambon var redo, med en kompis och äldsta sonen. Kvart i åtta svor han och undrade vart fan bilen var precis när den dök upp. (Här ser ni även armeringen och slangen för golvvärme
En rätskiva för att släta till betongen.

Sambons egenhändigt byggda "skuffa runt betongen verktyg".

Nu är betongen (som nästan hade torkat) vattnad och lagd under presenning. Jag vill att den ska vara torr och fin (utan sprickor), jag vill gå på den och känna skrovlig betong under mina bara morgonfötter med en tekopp i handen på väg mot trädäcket och en mjuk solstol.

1 kommentar:

  1. hej hje. Såg bild på dina bröllopsskor. Verkligen jättefina. Kunde jag gå i såna klackar skulle jag gå över lik för att äga dom =)

    SvaraRadera