Sidor

lördag, juni 06, 2009

Stockholmslördag

Storstaden var invaderad av danskar. De drack en hel del öl och ropade att de ville minsann ha Skåne tillbaka. Av plakaten att döma så berodde det på att i så fall hade de haft Zlatan också. (Men de behövde de ju tydligen inte för att spöa Sverige på självaste nationaldagen.)Vi tog oss tid att sitta i solen och dricka lite innan vi promenerade vidare. Jag fick mig en STOR god glass i Gamla stan. Ett hemmagjort bröd och bara vanlig vaniljglass. Ungen som stod brevid mig vid kassan blev helt vild när den såg min glass. "Jag vill också ha en sån! En sån vill jag ha mamma! Det är en sån jag vill ha!" och det var precis vad mamman också beställde "en sån".Vi promenerade vidare mot Djurgården för att vi hade tänkt vara riktiga turister och fira nationaldagen på Skansen.
Jag sa att jag ville se kungen precis som alla andra turister. :)Men först kollade vi in vapenkammaren och vagnarna som de gamla kungarna åkte omkring i, vilket var rätt så kul att se. Pråliga saker i stil men Askungens vagn.När vi kommit åt Djurgården hållet stannade vi till för att äta lunch på Rice, vilket var jättegott. Men sedan blåste det så kallt att vi struntade i att gå vidare och gick hem istället. Vilket var lika bra eftersom det var väl cirka 5-8 grader "varmt".

1 kommentar:

  1. Tack för dina kommentarer!

    Ang. magen så har jag gallbesvär. Äter papaverintabletter som faktiskt hjälper. Dock jobbigt att alltid vara rädd för vad man äter... Äter ju dessutom redan cellgifter, men för en annan åkomma :)

    Och kakel är jättelätt att måla om! Man grundar och målar två lager, sparsamt med färg. Klart! ;)
    Bara ta en vanlig blank lackfärg.

    Kramar!

    SvaraRadera