Sidor

torsdag, juni 04, 2009

Rica Hotel Stockholm

I helgen bor vi på hotell, Rica hotel Stockholm i just huvudstaden. (Eller fjollträsk som vi så populärt kallar den.) Hotellet låg nära både centralstationen (där flygbussen stannar) och Hötorget. Men tyvärr var det ju både fotboll och Bruce Springsteen i helgen så det var svårt att hitta ett hotell som hade lediga rum.En fördel med att bo på hotell är att det ibland finns badkar och jag gillar att bada.Jag lyckades också med att bli lurad när jag köpte jordgubbar. Fråga inte, men de var alldeles för dyra. Inget fel på jordgubbarna men priset var hutlöst och jag var dum som bara betalade för att det var svenska jordgubbar (men mest för att jag skämdes över att jag inte frågat om priset först). Sedan såg jag billiga jordgubbar på torget och de var också svenska. Även om alla gubbarna i kartongen jag köpte var perfekta så hade jag nog hellre köpt tre paket av de billigare...