Sidor

lördag, juni 13, 2009

Bröllopsdagen

Idag har vi gift oss. Jag tar Mickes efternamn som mellannamn men behåller mitt eget som det riktiga efternamnet.
Dagen började tidigt med lite sista-minuten shopping (kaffe och läsk) och sedan åkte jag till pappas sambo och fixade håret. Syrran var där och fick sig en svinrygg så hon var riktigt stilig. Pappa och Bibbi körde och hämtade buketten som jag beställt och sedan fick jag den faktiskt i present av dem. Sådana här dagar är jag oerhört tacksam till min hjälpsamma familj. Syrran var med oss som min assistent när vi skulle bli fotograferade och skötte sig utmärkt. Det var myggigt, lite kallt och blåsigt ute men konstigt nog lyckades jag hålla värmen (av ren nervositet tror jag).

Framme vid stadshuset stod några mostrar som ville börja fotografera oss, inget vi var speciellt sugna på efter en tvåtimmars fotosession utomhus. Så vi gick och gömde oss runt hörnet och så fick min syster skuffa in alla i salen medan vi väntade på att klockan skulle bli tre. DÅ traskade vi in efter Syrran och Mickes yngsta (som bar ringarna) och gifte oss. Därefter åkte vi hem till oss och fikade på gräsmattan trots att det var lite kyligt. Vid sextiden hade alla gästerna åkt och vi hade plockat undan, jag kan säga att vi var totalt SLUT!
Det kändes jättebra att det inte var en lång middag till midnatt - det hade nog blivit för mycket för oss. Nervositeten innan vigseln tog ut sin rätt så fort den sista gästen åkt. Så en kväll i en varm soffa framför en film med min älskling och hans yngsta och så mycket schwartzwald tårta som jag orkade äta kändes som en perfekt avslutning av en underbar dag.

Festen med våra vänner har vi kvar till en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar