Sidor

torsdag, januari 03, 2013

Stresslistan 2013

Hemmafixlistan inför 2013
Jag hoppas att vi hinner färdigställa och slutföra några lösa trådar. Så jag har gått runt och tittat på övervåningen. Micke har även sagt att han vill att vi blir klara med uterummet och fixar till det färdigt och det vill jag också. Sen så är det vissa saker som jag känner att han gör bäst och andra saker som jag gör bäst. Men årets mål blir nog att göra klart på entréplan.
Vi/jag) ska inte hitta på fler projekt innan det är klart och så vill man ju hinna leva och bo lite också. :)

Uterummet
Lister i tak och golv och där det behövs.
Beställa och montera 2 skåp
Eventuellt en kamin.

Kontoret
Lister runt dörren
Tröskel ut mot uterummet
Måla garderobsdörrarna och listerna runt dem.

Sovrummet
Spackla väggen där dörren satt, måla
Lista runt fönstret.
Eventuellt en fönsterbräda.
Hänga upp några fotografier vid fönstret.
Flytta upp gardinstången (och såga av den).
Köpa nya bäddset

Hallen
Sprätta bort listerna och måla dörren till toaletten.
Måla hallgarderoben och dörrarna.

Toaletten
Stoppa in badrumsfläkt
Bygga låda runt golvvärmereglaget
Hängare för småhanddukar
Köpa ny tvättkorg

Alvas rum
Sätta upp en liten bit golvlist

Utomhus
Glas till staketet på altanen och räcke till trappen.
Bättra på lite färg på några ställen
Måla grunden ett varv till
Byta ut panel till samma färg som uterummet
Byta panel på garaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar