Sidor

fredag, mars 16, 2007

60-års kalas

Jag packade väskan och åkte till jobbet så att jag var där nio istället för tolv. Slutade klockan ett och skulle bara hem, byta om och äta lite innan bussen gick. Ingen stress för en gångs skull. Men det är tydligen så att jag alltid ska vara tvungen att stressa när jag ska åka till Piteå. När jag drog på mig klänningen jag köpt visade det sig att en sån där plastgrej satt kvar. Det hade inte pipigt när jag gick ut ur butiken så det var troligen bara en atrapp, men ändå. Sånt kan man ju inte komma på 60-års kalas med. Så jag fick stressa tillbaka till Lindex och kom som vanligt till busstationen två minuter innan bussen gick.Familjen hämtade mig på stationen och så körde vi direkt till Storfors för att äta middag med födelsedagsbarnet (min farbror). Oxfilé med potatisgratäng och tårta till efterrätt. Tur att min GI-diet vecka tog slut idag, annars hade det bara bara blivit oxfilé (inga grönsaker). Vi åkte hem en sväng till födelsedagsbarnet och han var väldigt glad att jag också kommit dit.