Sidor

torsdag, mars 15, 2007

Bokrea 2007

Ninna ni-na ni-ni-nanna-na niii-naaaa niii-naaa niii-naaa
När jag var lite kunde jag inte säga Catarina utan kallade mig själv Ninna, vilket mina föräldrar och min äldsta barndomsvän fortfarande gör (och jag gillar det). Så ego som man är när man är liten så trodde jag naturligtvis att boktipset sjöng om mig. Sedan när den där gubben i regnbågssoffan dök upp var det inte lika roligt längre. :)I år har jag shoppat flera böcker på bokrean.
På nätet (CDon) fyndade jag "Tricia Guild inspiration" (inspirerande bilder i en bok) och "Svenska formgivare" billigare än i butiken. Men jag var ändå tvungen att gå till Åhléns och köpa "Vete-kattens bästa kakor" för endast 29 kronor. När jag stod där bland en massa andra kokböcker så bläddrade jag lite och tyckte att "Cucina Siciliana" var lite inspirerande. Bilderna fick mig att vilja laga mat och då har en kokbok kommit långt. Jag har den indiska versionen så jag tänkte att "Tapas" versionen kanske kan komma till användning om man ska ha nån middag (födelsedagsfest middag till exempel). Jag testar GI-diet i veckan. Så min inspirerande kompis pratade om en GI-kokbok hon tycker om. Så hon letade upp den på bokhandelns bokrean och så köpte jag den. Men min blick föll även på den lilla men tjocka "Egypten", resebok och konstbok på en och samma gång!
En vacker dag ska jag åka dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar