Sidor

lördag, mars 10, 2007

Dagens aktivitetstips

Idag är det vernissage mellan 14-16 ute på galleriet på Umedalen (ta linje 1 till hållplatsen "Glädjens gränd" om du åker buss). Christina Västerbo heter konstnärinnan (lokal konstnärinna från Umeå), hon har målat fin, fina målningar. Jag har tjuvkikat, de hänger nämligen redan på väggen där ute i det stora vita gallerirummet. Fördelen med vernissage är dock att konstnären är där och säger några ord om utställningen.
Min favorit måste bli "Butterfly collector I", jag gillar fjärilarna och resten. Tittar man på hemsidan så gillar jag även "Så långt ögat kan nå" för att den för tankarna till en utlandsresa. Strand och parasoll så långt ögat kan nå. Kanske inte den typ av resa jag brukar välja men ändå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar