Sidor

måndag, april 09, 2007

Bok: En god människa

Annandag påsk
Idag sken solen och det var nästan vår. Jag längtade hem till Umeå. Så efter en fika på Roasters siktade jag in mig på kvart i tre bussen i tron att alla andra naturligtvis hellre ville njuta av vårsolen. Men ack vad jag bedrog mig, bussen var knökfull. Så där satt jag med min stora presentpåse i knäet. Eftersom man inte är trött den tiden läste jag ut min bok.
En god människa” av Nick Hornby. Det handlar om en läkare som anser sig vara en god människa. Hon är gift med en man som är arg på allt och alla. Tills en dag då hon varit otrogen och vill skiljas och maken besöker en helbrägdagörare bara för att irritera henne. Resultatet blir att han nu ska försöka göra gott tillsammans med DJ GoodNews. Familjen delas in i två läger och frugan vet inte riktigt vad hon ska tro, hon blir bara ännu mer irriterad av mannens förändring. Dottern blir även hon lite irriterande god. Tyvärr måste jag hålla med Lars, det var inte alls ett bra slut. Sista kapitlen var riktigt trista att läsa.