Sidor

tisdag, september 04, 2007

Svartvita favoriter

Dagens tisdagtema är Svart/vitt. Så här är några svartvita favoriter. Ramarna från Ikea var en tung investering när jag pluggade. Åtta av nio svartvita bilder är inscannade vykort jag köpte på Lagerhaus, scannade in och tryckte ut i rätt storlek (när jag jobbade på fotobutik). Tanken var att jag skulle byta ut dem med egna foton så småningom. Men jag tycker om alla bilderna för mycket för att byta ut dem. Jag gillar när det är skarpa kontraster mellan ljus och skugga i bilden. För en som gillar film så finns ju dessutom både Marilyn Monroe och Greta Garbo att hitta i samlingen.
10 år senare och de har alltid haft en bra plats i alla mina hem och packats noggrant vid varje flytt. De hör till sakerna som gör mitt hem till MITT hem.

1 kommentar:

  1. Det är ju jättefina bilder, och ramar, så jag förstår att du har svårt för att byta ut dom.
    Ha det bäst!

    SvaraRadera