Sidor

söndag, november 11, 2007

Goya's ghosts

I helgen har jag kollat på Goya's ghosts och jag måste säga att den var bra, kanske mest på grund av bra skådespeleri. Eftersom jag inte hört så mycket om den så hade jag inte så höga förväntingar. Jag ville bara se den för att duktiga Natalie Portman var med och för att jag trodde att den skulle handla om en konstnär. Men även om Goya (Stellan Skarsgård) är huvudpersonen så handlar det mer om hans unga modell Inés (Natalie Portman) och hennes möte men spanska inkvisitionen och den skenhelige prästen Lorenzo (Javier Bardem). Natalie Portman gör en riktigt bra insats i den här filmen och Javier Bardem är ju också bra på sitt jobb (oscarsbelönad för "Gråta med ett leende"). Goya är mer som en sidofigur som håller ihop historien om de båda karaktärerna. Så filmen inspirerar inte så mycket till att måla, men den är bra och man kommer ihåg den efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar