Sidor

söndag, december 16, 2007

Elf

Nu är det julfilm som gäller för hela slanten. Det började med att jag nyligen såg jag "Elf" och den var roligare än jag hade förväntat mig. I USA var den en stor hit men i Sverige fungerade den inte lika bra.

Filmen handlar om Buddy som krypit ner i tomtens säck som bebis och blivit uppfostrad av en tomtenisse. När han blir äldre får han en dag veta att han är människa och ger sig iväg till New York för att leta reda på sin pappa. Själv har en tomtenisses alla värderingar och inställningar men tills hans fasa finns hans pappa på tomtens "naughty-list".

Blir man då sedan tomtenisse inspirerad som jag (jo, jag trallade lite julsånger) så kanske man ska göra sig själv som en dansande tomtenisse. Det kan man göra på Elf yourself och då kan resultatet bli ungefär så här:
Jag och min syster dansar tomtenisse dans.

3 kommentarer:

  1. Tack för det fina julkortet. God jul på dig med.
    /Familjen Blylod, Grankvist

    SvaraRadera
  2. GOD JUL och tack för julkortet. Vi beställde från BigMiniLab julkort på barnen men den firman har strulat bort vår beställning trots flera telefonsamtal där de lovade att trycka och skicka nya. Så nu ger jag upp. Det blir inga julkort för oss i år men jag önskar ändå dig GOD JUL!

    SvaraRadera
  3. Här kommer ett tips på en annorlunda julfilm. Bad Santa från 2003 ser jag varje jul. Den filmen gör att man får perspektiv på den gängse bilden av julen.

    SvaraRadera