Sidor

tisdag, juli 22, 2008

Semester #2

Dag två av semestern.
Vi tog oss från ön igår, genomblöta efter att ha åkt gummibåt. Barnen gick sedan frivilligt och duschade. :)
Hemma åt vi pizza och tittade på "We own the night" som var riktigt bra. Joachim Phoenix är en duktig skådis må ja då säga. Idag är vädret mulet men det regnar inte (särskilt mycket), det blåser mindre. Det verkar som om det sedan ska bli fint väder om man får tro SMHI. Jag håller tummarna.

Idag blev det fika med min syster på stan och en *host* shoppingrunda. M kallade mig shopaholic när jag kom hem, jag hade tre påsar. Två koftor (så jag inte fryser ihjäl på PDOL), en fjortis t-shirt och en tokbillig klänning samt lite nödvändigheter (bubbel och tvål). Det är många man träffar på stan idag.

Min kusin, som jag tänkte ringa och be komma och hälsa på. Så hon kom sedan efter jag kommit hem och vi gjort iordning middagen så fikade vi lite efterrätt. Det är alldeles för trångt vid köksbordet när alla barnen är här. Det finns knappt plats för en gäst. Det måste vi göra något åt...

och sedan blev det ytterliggare en fika med tjejkompisarna på stan. En utav dem var upp från sthlm så det gäller att passa på... Det blev en fyra timmars lång fika som kändes som en kort fika. Då vet man att man hade roligt.
Jag blev alldeles rörd eftersom vi fick en förlovningspresent att tjejerna. Vilka fina kompisar jag har. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar