Sidor

måndag, juli 21, 2008

Semester

Helgen har varit underbar, vi sov i båten i fredags och tidigt lördagmorgon styrde M iväg mot Svinöra. Väl där var det ganska fint väder och igår var det fantastiskt. Jag har solbrännnan som bevisar det.
Samt lite bildbevis :)Båtgrannen till vänster hade en uggla för att måsarna inte ska våga bajsa på båten. Det fungerar utmärkt förklarade han för mig.
Båtgrannen till höger visade sig vara en gammal klasskamrat till mig som jag inte sett på minst sju år. Hennes äldsta är dessutom i samma ålder som Mickes yngsta. Ibland är världen liten.


Första dagen stekte helgens värdar hamburgare till försäljning. Andra kvällen grillade vi gott på stranden. Här finns även lekplats, fotbollsmål, dusch och toalett.

Så här såg hamnen ut när vi var där. Helgen efter stod det båtar i fem rader på grund av seglingstävling och wokfest.



Pojkarna tog sig ett bastubad och kvällsdopp, själv satt jag i båten med tända vaniljljus i båten. En stund för mig själv försjunken i en bok.

Idag är det min första semesterdag och det är pissväder rent ut sagt. Blåsigt och regnigt och vi vågar inte köra hem när det blåser. Så vi sitter här och hoppas att vinden ska mojna.
Jag tror bestämt att vädergudarna har övergivit mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar