Sidor

måndag, december 14, 2009

Bergvärme

De andra husen på gatan har mysig julbelysning och ditten och datten. Vårat däremot ser ut som en byggarbetsplats. Vi har borrat för bergvärme och trots att det är december var marken inte särskilt hård så gräsmattan kommer inte att vara snygg till sommaren. Men å andra sidan är det lika bra att göra det nu när det ändå ser så illa ut på baksidan. Jag ska sätta mig ner och fundera över stenplattor och sånt. Det blir till att ta bort lite växtligheter också. Den där plaskdammen eller vad man ska kalla den ska också bort (det är ändå hål i den).

Idag är huset fullt av "hantverkare" (vissa med gällivarehäng), de installerar värmepump och luftar våra element. Värmen och vattnet har just slagits på igen och jag har haft värmeljusen tända hela dagen. Men det är härligt att få det gjort innan kalla vintern så vi kan börja spara el direkt.

1 kommentar:

  1. Det tycker jag verkligen.Men då har jag ett krav;att ni tar med er bebben såklart :)

    SvaraRadera