Sidor

fredag, januari 22, 2010

Fredag och hemma är bäst

Ikväll skulle vi egentligen äta spansk afterwork med våra vänner på Nodo. Men det gick inte att klämma in oss på bordskanten för restaurangen hade inte tillräckligt med mat sa dom. :S

En lustigare historia är den om pizzerian som jag och Malin bodde brevid. Det var riktigt bra när vi flyttade in. Några månader senare när vi ringde och beställde kunde vi ibland få svaret:
- Ja, men vi har slut tomater
- Njae, vi har slut oxfilé
Vi beställde nästan alltid pizzan med vinmarinerad oxfilé. Värst var det den gången som vi ringde och fick svaret:
- Näe, det går inte. Vi har slut pizzadeg.
Kort därefter gick de förstås i konkurs.

I alla fall så stannar vi hemma ikväll. Visst hade det varit kul att gå ut mest för att träffa kompisarna och bara vara vuxna ihop. Men ärligt talat får vi nog godare mat hemma. Maken har lagat plankstek och den var så god! Lite chilibearnaise, potatismos och gott i gott.

Ikväll hävdar jag bestämt att hemma är bäst!

4 kommentarer:

  1. oj så gott det såg ut :D

    SvaraRadera
  2. Du har en award att hämta på min blogg :D

    SvaraRadera
  3. Ha ha, jo den pizzerian lär man inte glömma i första taget. Kommer även ihåg när vi beställde hemkörning trots ca 100 meter till pizzerian. Då är man LAT:)

    SvaraRadera
  4. Ja, just det. Det hade jag glömt.
    Men jag tror att det var för att jag hade rullar i håret och du hade nyduschat eller nått sånt.
    Inte för att vi är lata. :)

    SvaraRadera